AtlikėjaiĮdomu!Straipsniai

Warren G – G Funk Era (HipHop.lt 2006)

Šiai dienai jau nebekeista, kad muzikos istorijos puslapiuose savo žymes palieka talentingi jaunuoliai iš gatvės. Warren G – žmogus, kurio pristatinėti nereikia. Žmogus, kuris atrado puikų, mano manymu, G Funk skambesį. Daug kam gali pasirodyti, kad turint užnugarį tokį pusbrolį kaip Dr. Dre, kelias į šlovę tiesiasi pats savaime. Tačiau viskas yra kitaip. Warren’as savo vitą po saule išsikovojo pats, savo jėgomis ir aišku įgimtu talentu.

Tikrasis šio atlikėjo vardas – Warren’as Griffin’as III-iasis, gimė jis 1971 metais, Long Ailende, Kalifornija. Jis gerbia žmones, kurie savo jėgomis stengiasi rasti savo vietą, kitaip sakant, tuos žmones, kurie turi talentą ir jį pritaiko savo gyvenimo kalyje. Kiekvienas ghetto vaikas, nuo pat vaikystės svajoja apie tai, ir tik nedaugeliui pavyksta pinigus uždirbti legaliu darbu. Juodajame ghette galioja įstatymai, kurių nerasit nei viename JAV konstitucijos punkte. Nors aš, manau, kad gyvenimas yra toks, kokį mes jį sau susikuriame. Gyvenimas gatvėje – tai kur kas daugiau už realią mokyklą, tai kur kas daugiau nei universitetas ar licėjus kartu paėmus. Neveltui afro amerikiečių kūryboje tiek daug pasakojimų iš realaus gyvenimo. Žmonių likimai skirtingi, tačiau šaknys visų žmonių iš ghetto vienodos. Įstatymų nebuvimas ghette – pagrindis ghetto įstatymas…

Kalbant apie jazz’ą, tai labai įdomus muzikinis stilius. Kai kam tai patinka, kai kam ne. Kažkas tuo gyvena, kažkas tiesiog negali to klausyt. Galima pripažinti tik vieną faktą, kad jazz’as puikiai įsipaišė į rap’o muzikos rėmus. Mažyliui Warren’ui į visus nusistatymus buvo nusispjaut. Jį atitraukti nuo turtingos tėvo jazz’o, soul ir funk fonotekos buvo beveik neįmanoma. Jis tikrasis jazz’menų fanas. Kurį laiką Warren’as gyveno su savo motina Ola, o girtuokliaujantį tėvą matydavo prie savo stereo sistemos, prie kurios galima buvo rasti tokių plokštelių, kaip: Dizzi Dzillespai, Chika Koria, Lesa McKenn’o ar Gorg’o Benson’o. Ilgą laiką jis dirbo McDonnel Douglas aerouosto mechaniku. Kai vaikinukas atsidurdavo prie 21-ojo ir Liuse kampo, kur jo laukdavo du draugai (būsimieji Snoop Doggy Dogg’as ir Nate Dogg’as), jis jausdavo tikrą atgaivą. Mokykloje Warren’as buvo ramus vaikas, dažnai nustatydavau sau realius tikslus, buvo tikslo siekiantis žmogus. Nekeldavo panoms sijonų, neatiminėdavo iš mažesnių vaikų pinigų. Gatvėje jam patiko labiausiai. „Nuo kai kurio momento mes žiūrėjom į gatvės gyvenimą, kaip į vieną didelę dramą, – prisimena Warren’as. – Juodi vietinių gangsterių darbeliai buvo tarsi pavyzdys. Tada mus jie nesunkiai galėjo patraukti su savimi. Mes matėme beveik visus nelegalius darbus. Perėjome vos ne per visus izoletorius, buvo daug išpirkų ir motinų ašarų. Keletą kartų buvom vos per plauką nuo mirties“. Tikriausiai nugalėjo kas kita – noras daryti tikrą gatvišką repo muziką.

1991 metais Snoop’as, Nate’as ir Warren’as suburia trio – 213, pavadinimas kilo nuo jų kvartalo numerio. Tačiau, kaip ir kiekvienam reperiui iš ghetto, jiems trūko pinigų įrašyti profisionalioje studijoje. Pirmoji demo kasetė buvo įrašyta jaukiame netoliese buvusios muzikinės parduotuvės rūsyje. Warren’as nieko nelaukė ir skubėjo papasakoti apie tai savo pusbroliui, ką tik palikusiam N.W.A., Dr. Dre. Warren’as prasitarė, kad daugiau ne bus Dj’um undergtround’iniame projekte Perfection, kurį sudarė Foesum, Wayniac (iš The Twinz ) ir Domino, o jau miksuos vinilas savo projekte. Tai ne labai pradžiugino Dre. Jis norėjo, kad jaunesnis pusbrolis negaišintų jo brangaus laiko, kurį jis galėjo skirti kur kas rimtesniems projektams. Tačiau Warren’as nepasidavė ir įtikinėjo pusbrolį, kad tas paklausytų vieno iš pagrindių grupės 213 atlikėjų – Snoop Dogg bei ruošiesi pademonstruoti demo kasetę, su kompozicija – „Super Duper Snooper“.

Kasetės perklausymas turėjo įvykti Dr. Dre kontoroje, L.A.. Niekam nežinomą grupę 213 pristatinėjo tik vienas Warren’as. Jam nepatiko ką tuo metu leido Dj’us ir tada G iš kišenės išsitraukė savo kasetę. Tas ją paleido ir tuo pačiu pasipylė klausimai: „kieno čia rečitatyvas?“. Dre tada buvo labai suinteresuotas. Jam be galo patiko Snoop’o vokalinis stilius. Nuo tada ir prasidejo 213 kelionė muzikos labirintais. Visa trijulė buvo pakviesta į Dre studiją ir priimta į grupės Tha Dogg Pound komandą. Kaip tik tuo metu Tha Dogg Pound dirbo prie legendinio Dr. Dre albumo – „Chronic“. Dre prisiėmė visą atsakomybę ir vodovavimą tiesiant Snoop Doggy Dogg’o karjeros kelę. Tada išėjo debiutinis jo albumas – „Doggystyle“. G dalyvavo šio albumo įrašyme ir padėjo kurti Snoop’ui dainų tekstus. Dre buvo Snoop’o prodiuseris, o jaunesnis pusbrolis buvo, sakykim taip, paliktas likimo valiai. Tačiau jis prasimušė į reperių elitą pats, savo jėgomis. O juk Warren’as pradėjo nuo to, kad buvo vietinis Dj’us ir prodiusavo tada dar nelabai žinomus 2Pac’ą ir MC Breed’ą. „Vienas Dj’us man parodė, kaip elgtis su suktukais, – prisimena G. – Ir aš pagalvojau: velnias, juk tai man! O dar vėliau, jau pusbrolio pagalba, išmokau prodiusuoti. Dre mane išmokino visko, ka mokėjo pats, bet pasakė, kad turiu tikėti tik savo jėgomis. Jis man parodė, kaip nuo ko pradėti darbti“.

Kaip atlikėjas, Warren’as savo karjerą pradėjo nuo kompozicijų – „Definition Of A Thug Life“ ir bendro kūrinio su Mista Grimm – „Indo Smoke“, kurie pasirodė filmo su Tupac’u Shakur’u ir Janet Jackson garso takelyje – „Poetic Justice“. Nuo to laiko atsirado naujas muzkinis stilius, stilius, kurį sugalvojo Warren GG-Funk. Vėliau sekė didelės sėkmės susilaukęs debiutinis jo singlas – „Regulate“, įrašytas kartu su Nate Dogg’u (šiame kūrinyje skamba semplas iš Michail’o McDonaldo hito „I Keep Forgettin’ (Every Time You Are Near)“). Kūrinys papuošė ir garso takelį filmui – „Above The Rim“, kuriame pagrindis vaidmuo atiteko Tupac’ui Shakur’ui. Ši kompozicija be jokios rimtesnės konkurencijos šoko į antrąją Billbord’o topo vietą. O debiutinis albumas – „Regulate… G-Funk Era“ tapo multiplatininiu. „Reperis kūdikio veidu“ – štai kaip pakrikštino Warren’a juodoji spauda. Muzikiniai leidiniai teigė, kad fanki motyvai yra sememi iš to pačio šulinio, iš kurio semia muzikines idėjas ir jo pusbrolis Dre, tačiau G išgauna kur kas įdomesnį, unikalesnį skambesį.

„Death Row Records“ savo pakilimo metais po savo sparnu priglaudė labai daug talentingų atlikėjų ir kiekvienas iš jų jau stovėjo eilėja laukiant albumo išleidimo. Warren’as nenorėjo būti paskutinis, tada jis pasirinko kur kas trumpesnę eilę, kuri buvo jau kitoje įrašų studijoje – „Def Jam“. Ir kaip parodė laikas, jo apsisprendimas buvo labai logiškas . Jis sugebėjo į savo albumą įdėti ne tik gangsta tematikos, kaip – „Death Around The Corner“, bet ir keletą tikrai gerų party kompozicijų, kaip – „This DJ“ ir „Do You See“. Kaip sako pats Warren G: „Aš nenoriu, kad žmonės liūdėtų klausydami mano įrašų. Aš nesiruošiu nieko tildyt jei kas pradės pasakoti apie žmogžudystes. Mano principas yra: nereikia liesti kitų, o jei lenda prie taves – duok atgal. Negalima palikti blogio jo nenubaudus. Tegul žmonės truputį pagalvos, atsipalaiduos ir pašoks“. Ir kol kiti talentingi atlikėjai leido savo albumus, Warren’as trumpam pasitraukė į šešėlį, vietoj to, kad įrašytų dar vieną multiplatininį albumą. Jis pasirinko prodiuserio duoną. Buvo prodiuseris tokių grupių ir atlikėjų, kaip: The Twinz, Dove Shack, Shaquille O’Neal, Yo-Yo ir Thug Life. Be to Warren’as nepamiršo ir gastrolių po Europą su DJ Rectangle, ir savo prodiusuojama merginų grupe – Da Five Footaz.

1997 metais išleidžiamas antrasis Warren’o albumas – „Take A Look Over Your Shoulder (Reality)“, kurio muzikinį skambesį sudarė G-Funk muzika. Kūrinius: „Back Up“, „What We Go Through“, „Annie Mae“ jis įrašė su savo vaikystės draugu Nate Dogg’u. Nebuvo pamiršti ir koveriai. Prie albumo konsepcijos puikiai pritapo naujai skambantis Isley Brothers hito koveris – „For The Sake Of Love“, kuris slepiasi po „Smokin’ Me Out“ pavadinimu. Arba tikrai neką prastesnis Tinos Terner hitas – „What’s Love Got To Do With It“. Nepaliko Warren’as už nugaros ir reggi Dievo, amžiną atilsį – Bob’o Marley ir jo kūrinio – „I Shot The Sheriff“. O „Reality“ rhymą skaitė grojant Sly Stone’o melodijai – „If You Want Me To Stay“.

Kažkieno sugalvotos ir išviešintos nesantaikos tarp „Death Row“ ir „Def Jam“ leiblų, niautraliam Warren’ui atrodė labai kvailai. Jo nuosavas leiblas G-Funk Music pritraukė daug talentingų naujų atlikejų iš Long Ilendo ir visos Kalifornijos. Laikui einant kartu su Snoop’u įkūrė vadyba užsiimančią kompaniją – „G-Funk Productions“. Kaip ir daugelis žymių muzikos atlikėjų Warren’as pasirodė ir kine. Jis suvaidino pasiturintį klubo savininką filme „Speedway Junky“. Vėliau G pradėjo prodiusuoti įvairius garso takelius filmams: „Supercop“, „The Show“, „Nutty Proffesor“ ir „Bad Boys“, įrašė jau klasika tapusį kūrinį „Prince Igor“, kartu operos vokaliste Sissell. Šis kūrinys buvo įtrauktas į Hip Hop rinkinį „The Rapsody Overture“. Neužilgo įvairiausiuose chertuose pasirodė kompozicija „All Night All Right“, kuri buvo įrašyta kartu su pop dievaičiu Peter Andre. Vėliau Warren’as ilgą laiką dirbo su pomirtiniu 2Pac’o dvigubu albumu „R U Still Down (Remember Me)?“, mano manymu, tai vienas iš geriausių 2Pac’o albumų.

Sekanti G-Funk era prasidėjo 1998 metais, kada G leiblas pakeitė pavadinimą į „G-Funk The New Millennium 2000“. Tada leiblas tankiai bendradarbiavo su kita, galinga įrašų studija „Restless Records“, bet Warren G trečiojo jo solinio albumo išleidimas užsitesė. Albumas „I Want It All“ buvo išleistas jau po metų, 1999 viduryje. Jame galima išgirsti tokius žinomus Hip Hop pasalauliui žmones, kaip: Nate Dogg’as, Snoop’as, Kurupt’as, RBX, Slick Rick’as, Crucial Conflict, JD, Mack 10 ir El DeBarge.

Paskutinis Warren G solinis albumas, ir labai šiltai priimtas repo fanų, buvo išleistas 2005 metų, lapkričio 25 dieną. Vadinasi – „In the Mid-Nite Hour“. Jame galima rasti 19 kūrinių, kuriuos įrašyti padėjo: Chevy Jones, Bishop Lamont, Mike Anthony, Bokey, Mike Jones and Frank Lee White The Greatest, B Real, Side Effect, Snoop Dogg, Ice Cube, Nate Dogg.

Diskografija:

1994 Regulate… G Funk Era

1997 Take a Look Over Your Shoulder

1999 I Want It All

2001 Return of the Regulator

2003 The Hard Way [With 213]

2005 In the Mid-Nite Hour

„This Is for My DJ’s (official mixtape)

2006 Warren G. presents G-Funk Records Greatest Hits V.I

Autorius Korleone

Susiję

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Close